Ważne strony
Treść strony - lipiec
Informacja o zasadach ochrony biologicznej osób i zwierząt w związku z działaniami podejmowanymi na obszarach podwyższonego ryzyka wystąpienia wysoce zjadliwej grypy ptaków u ptaków dzikich
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitamy w Toruniu, w związku ze stwierdzonymi na terenie kraju ogniskami grypy ptaków u ptaków dzikich, przesyla w zalączeniu, opracowane przez Główny Inspektorat Weterynarii, zasady ochrony biologicznej osób i zwierząt w związku z działaniami podejmowanymi na obszarach podwyższonego ryzyka wystąpienia wysoce zjadliwej grypy ptaków u ptaków dzikich.
Susza. Straty zgłoś przez aplikację!
W celu usprawnienia szacowania szkód w uprawach spowodowanych przez suszę, informujemy, iż wnioski o oszacowanie zakresu i wysokości szkód, w gospodarstwach rolnych położonych na obszarze gminy Obrowo składać można już na udostępnionym druku, od 24 lipca 2023 r. do 31 lipca 2023 r. do godz. 15:00.
Wójt Gminy Obrowo informuje, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, producent rolny będzie nadal miał obowiązek złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to ma miejsce od 2020r. za pośrednictwem aplikacji „ZGŁOŚ SZKODĘ ROLNICZĄ”.
Jeżeli jednak producent rolny chciałby, aby oszacowania szkód dokonała również komisja, wówczas powinien dokonać zgłoszenia w Urzędzie Gminy w terminie umożliwiającym szacowanie. Będzie to rozwiązanie opcjonalne. Jeżeli rolnik nie będzie chciał, aby komisja gminna oszacowała szkody, składa wniosek w aplikacji i otrzymuje protokół.
Natomiast samo oszacowanie szkód przez komisję gminną nie pozwoli na wygenerowanie protokołów. Komisja gminna będzie sporządzać raporty oszacowania szkód, które będzie składała za pomocą aplikacji w terminie 60 dni od dnia oszacowania szkód spowodowanych przez suszę, jednak nie później niż do 15 października roku wystąpienia suszy oraz będzie przekazywała uwierzytelniony przez członków komisji wydruk w/w raportu wojewodzie.
Planowane uruchomienie aplikacji dla rolników ,,ZGŁOŚ SZKODĘ ROLNICZĄ” to druga połowa lipca bieżącego roku. Uruchomienie aplikacji publicznej dla gmin planowane jest w sierpniu bieżącego roku.
Prosimy najpierw o złożenie wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy za pośrednictwem aplikacji „ZGŁOŚ SZKODĘ ROLNICZĄ”.
Link do aplikacji:
https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign
Powołana przez wojewodę komisja dokona oszacowania szkód spowodowanych przez suszę w terminie do dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku o oszacowanie, nie później niż do czasu zbioru plonu głównego danej uprawy albo jej likwidacji i nie wcześniej niż do wschodów upraw.
Nauczyciele już po awansie
Trzynastu nauczycieli otrzyma Akty nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego. W dniach 6, 11 i 12 lipca, na wniosek nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego przeprowadzono postępowania egzaminacyjne.
Trzynastu nauczycieli gminnych szkół otrzymało awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego. Przed przystąpieniem do egzaminu, każdy z pedagogów odbył staż, który trwał od 9 miesięcy, zgodnie z przepisami przejściowymi, do 2 lat i 9 miesięcy.
Awanse na stopień nauczyciela mianowanego otrzymali następujący nauczyciele:
Publiczna Szkoła Muzyczna I stopnia w Osieku nad Wisłą:
- Magdalena Hydzik-Bednarek, nauczyciel gry na gitarze;
Zespół Szkół w Osieku nad Wisłą:
- Karolina Kamińska, nauczyciel biologii i chemii,
- Monika Kowalska, nauczyciel wychowania przedszkolnego,
- Milena Popławska, nauczyciel wychowania przedszkolnego i rewalidacji indywidualnej,
- Monika Hildebrandt, nauczyciel współorganizujący kształcenie oraz nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i rewalidacji indywidualnej,
- Agnieszka Dykowska, nauczyciel wychowania przedszkolnego,
- Anita Majewska, nauczyciel wychowania przedszkolnego;
Szkoła Podstawowa w Łążynie II:
- Jolanta Seweryn-Piotrowska, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, pedagog szkolny;
Szkoła Podstawowa w Obrowie:
- Joanna Pindral, nauczyciel wychowania przedszkolnego oraz nauczyciel prowadzący zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,
- Dominika Paprocka, nauczyciel współorganizujący kształcenie oraz nauczyciel rewalidacji;
Zespół Szkół w Brzozówce:
- Sylwia Izdebska, logopeda szkolny, nauczyciel prowadzący zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka,
- Maria Wiercioch, nauczyciel współorganizujący kształcenie oraz nauczyciel historii, geografii oraz wychowania do życia w rodzinie,
- Tomasz Wojke, nauczyciel religii.
- Dziękuję, że chcecie nadal poszerzać swoją wiedzę sięgając po kolejnego stopnie awansu zawodowego. Zawód nauczyciela jest niezwykle ważny. Jest jednym z najważniejszych elementów w wychowywaniu naszych dzieci. Ciągłe podnoszenie kompetencji zawodowych przez pedagogów to nade wszystko korzyści dla dzieci oraz uczniów oraz wszystkich przyszłych pokoleń. Dziękuję za podjęte przez Państwa decyzje i serdecznie wszystkim gratuluję awansu. - mówił wójt Andrzej Wieczyński po odbytych komisjach egzaminacyjnych.
Na zdjęciach znajdują się nauczyciele z Zespołu Szkół w Brzozówce oraz Publicznej Szkoły Muzycznej I stopnia w Osieku nad Wisłą, a także członkowie komisji egzaminacyjnych, tj. eksperci, dyrektorzy oraz przedstawiciele organu prowadzącego szkoły.
Medale za długoletnie pożycie małżeńskie wręczone
10 lipca 2023 odbyła się uroczystość wręczenia medali "Za Długoletnie Pożycie Małżeńskie" nadawane przez Prezydenta RP i stanowi nagrodę dla osób, które przeżyły 50 lat w jednym związku małżeńskim.
Jubilatom, w dniu ich święta, towarzyszyli członkowie najbliższej rodziny. Ponadto w uroczystości udział wzięli: Wójt Gminy Obrowo Andrzej Wieczyński oraz kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Obrowie Małgorzata Gerus.
Nie zabrakło tortu, wspólnego toastu, upominków, kwiatów, pamiątkowych zdjęć i wspomnień.
Pan Wójt życzył jubilatom uroczystości długich i pogodnych lat życia, w jak najlepszym zdrowiu, zadowoleniu oraz w niegasnącej miłości otoczenia najbliższych.
Uhonorowani okolicznościowymi medalami zostali:
- Henryka i Rajmund Gutmańscy w 53 rocznicę zawarcia związku małżeńskiego
- Bożena i Jan Zając w 51 rocznicę zawarcia związku małżeńskiego
Susza. Straty zgłoś przez aplikację!
Wójt Gminy Obrowo informuje, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, producent rolny będzie nadal miał obowiązek złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to ma miejsce od 2020r. za pośrednictwem aplikacji „ZGŁOŚ SZKODĘ ROLNICZĄ”.
Jeżeli jednak producent rolny chciałby, aby oszacowania szkód dokonała również komisja, wówczas powinien dokonać zgłoszenia w Urzędzie Gminy w terminie umożliwiającym szacowanie. Termin składania wniosków będzie podany w odrębnym komunikacie, po otrzymaniu odpowiednich wytycznych. Będzie to rozwiązanie opcjonalne. Jeżeli rolnik nie będzie chciał, aby komisja gminna oszacowała szkody, składa wniosek w aplikacji i otrzymuje protokół.
Natomiast samo oszacowanie szkód przez komisję gminną nie pozwoli na wygenerowanie protokołów. Komisja gminna będzie sporządzać raporty oszacowania szkód, które będzie składała za pomocą aplikacji w terminie 60 dni od dnia oszacowania szkód spowodowanych przez suszę, jednak nie później niż do 15 października roku wystąpienia suszy oraz będzie przekazywała uwierzytelniony przez członków komisji wydruk w/w raportu wojewodzie.
Planowane uruchomienie aplikacji dla rolników ,,ZGŁOŚ SZKODĘ ROLNICZĄ” to druga połowa lipca bieżącego roku. Uruchomienie aplikacji publicznej dla gmin planowane jest w sierpniu bieżącego roku.
Prosimy najpierw o złożenie wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy za pośrednictwem aplikacji „ZGŁOŚ SZKODĘ ROLNICZĄ”.
Link do aplikacji:
https://aplikacje.gov.pl/app/susza/#/campaign
Powołana przez wojewodę komisja dokona oszacowania szkód spowodowanych przez suszę w terminie do dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku o oszacowanie, nie później niż do czasu zbioru plonu głównego danej uprawy albo jej likwidacji i nie wcześniej niż do wschodów upraw.
Wszelkie informacje będą udostępniane na bieżąco
Zwrot podatku akcyzowego
Zwrot podatku akcyzowego w II naborze wniosków
Każdy rolnik, który chce odzyskać w II naborze wniosków część kosztów zakupu oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej powinien gromadzić faktury VAT dokumentujące zakup oleju napędowego:
- w terminie od 1 lutego 2023 r. do 31 lipca 2023 r. - jako załączniki do wniosku o zwrot podatku z niewykorzystanego limitu z I naboru wniosków przysługującego w 2023r. (limit na 2023 r. wynosi 110 l/1 ha UR i 40 l/1 DJP bydła);
- w terminie od 1 sierpnia 2022 r. do 31 lipca 2023r. - jako załączniki do wniosku o zwrot podatku w ramach limitu przysługującego w 2023 r. w ilości 40 l/1 DJP owiec, kóz i koni oraz 4 l/1 szt. świń.
W II terminie składania wniosków (1-31 sierpnia 2023 r.) stawka zwrotu podatku wynosi:
- 2 zł/1( 1,46 zł. + 0,54 zł.) /litr zakupionego oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2023 r. do 31 lipca 2023 r. - do wysokości niewykorzystanego limitu z I naboru wniosków na użytki rolne i utrzymywane bydło. Dla dużych przedsiębiorstw rolnych stawka zwrotu podatku wynosi, 1,46 zł/1 litr ON;
- 2 zł. (1,46 zł. + 0,54 zł. ) //1 litr zakupionego oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2023 r. do 31 lipca 2023 r. - do wysokości niewykorzystanego limitu - na utrzymywane świnie owce, kozy( dokument z ARiMR) i konie ( rolnik sam dostarcza oświadczenie o DJP koni). Dla dużych przedsiębiorstw rolnych stawka zwrotu podatku wynosi, 1,46 zł/1 litr ON
- 1,20 zł. / 1 litr zakupionego oleju napędowego w okresie od 1 sierpnia 2022 do 31 stycznia 2023 r. – na utrzymywane świnie, owce, kozy i konie
Dotacje będą wypłacane w terminie 2 - 31 października 2023r. przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.
Załączniki:
- wniosek” nowy”- dla hodowców owiec, kóz, koni, świń
- wniosek „stary”- wg dotychczasowych zasad
- oświadczenie -konie
- przelicznik - konie
- załącznik PKD
- tabelka
Kujawsko-Pomorskie Dni Szlaku św. Jakuba
Ośrodek Chopinowski w Szafarni wraz Fundacją Chopin w Ogrodzie Sztuk zapraszają na z Kujawsko-Pomorskich Dni Szlaku św. Jakuba.Dniem kulminacyjnym będzie niedziela, 23 lipca 2023 roku. Kujawsko-Pomorskie Dni Szlaku św. Jakuba rozpoczną się startem Camino Polaco Półmaratonu. Jego trasa biegnie od Ośrodka Chopinowskiego w Szafarni do Rynku Nowomiejskiego w Toruniu. Start honorowy biegu odbędzie się w Ośrodku Chopinowskim w Szafarni, meta usytuowana jest obok Sanktuarium św. Jakuba.
W Szafarni na zainteresowanych zawodników przewidziano recital fortepianowy, podczas którego usłyszą najpiękniejsze kompozycje Fryderyka Chopina. Wyjątkowa atmosfera szafarskiego dworu z pewnością ułatwi biegaczom koncentrację przed Półmaratonem. Natomiast przeprowadzona w romantycznym parku rozgrzewka zmobilizuje do osiągniecia, jak najlepszych wyników.
Start właściwy biegu odbędzie się o godzinie 10:15 w miejscowości Brzozówka (Gmina Obrowo), gdzie zawodnicy zostaną przewiezieni autokarami.
W oczekiwaniu na biegaczy Organizatorzy zapraszają na Rozmaitości Jakubowe, które odbędą się na Rynku Nowomiejskim w Toruniu. W ramach Rozmaitości odbędzie się jarmark z lokalnymi kulinariami przygotowanymi przez Koła Gospodyń Wiejskich. Dla miłośników rękodzieła zostaną przygotowane stoiska z wyrobami z wikliny oraz drewnianym rzeźbami.
Stoisko przybliżające tematykę Szlaku św. Jakuba przygotuje Bractwo św. Jakuba. Przygotowany zostanie również widowiskowy pokaz wykonywana tradycyjnej hiszpańskiej paella. Stoiska promocyjne zaprezentują również gminy przez które przebiega kujawsko-pomorski odcinek Szlaku św. Jakuba.
Przed wbiegnięciem pierwszych uczestników Camino Polaco Półmaratonu, o godzinie 11:05 chętne dzieci wezmą udział w specjalnie dedykowanym dla nich biegu. Z myślą o milusińskich przygotowano warsztaty plastyczne oraz rozstawiono dmuchane zabawki.
Obóz rozbiją rycerze z Zakonu Braci Dobrzyńskich, którzy przybliżą historię średniowiecznego pielgrzymowania. Wraz z nimi pojawią się stosika dawnych, średniowiecznych zwodów takich, jak garncarz, mincerz, skórnik oraz garncarz.
Dzięki postawionemu na Rynku Nowomiejskim telebimowi będzie można śledzić zmagania biegaczy na trasie Półmaratonu, aby przy gromkim aplauzie powitać ich na mecie, gdzie otrzymają piękne okolicznościowe medale w kształcie Muszli. Dekoracja zwycięzców biegu odbędzie się o godzinie 12.30.
O atmosferę na Rynku Nowomiejskim na scenie zadbają zespoły:
- o godzinie 13:00 Trzy Maszty
- o godzinie 15:00 Nova Band
Zapraszamy na Kujawsko-Pomorskie Dni Szlaku św. Jakuba. Do zobaczenia 23 lipca na Rynku Nowomiejskim w Toruniu.
________________________________________
Wydarzenie dofinansowane ze środków samorządu województwa kujawsko-pomorskiego.
UKS „Kometa Obrowo” po zgrupowaniu
Zawodnicy Uczniowskiego Klubu Sportowego „Kometa Obrowo” wzięli udział w zgrupowaniu sportowym w Tleniu, które odbyło się w dniach od 3 do 8 lipca. Oprócz solidnego treningu rowerowego, podopieczni trenerów „Komety”, znaleźli czas na odpoczynek i skorzystali z lokalnych atrakcji: kąpieliska przy jeziorze Mukrza, boisk do gry w koszykówkę, piłkę nożną oraz siatkówkę plażową, leśnych szlaków, basenu oraz parku linowego.
Dodatkowo uczestnicy zgrupowania brali udział w pokazie doświadczonego iluzjonisty oraz zorganizowano wspólne ognisko.
Organizacja zgrupowania została wsparta przez gminę Obrowo. Na swoją działalność UKS „Kometa Obrowo” otrzymało dotację z budżetu gminy, pozyskaną w ramach konkursu na wykonywanie zadań publicznych związanych realizacją zadań gminy Obrowo w 2023 roku w zakresie sportu. W tym roku ta dotacja wynosi 63 500,00 zł.
Jak przebiega budowa szkoły w Brzozówce?
W chwili obecnej trwają prace przy elewacji budynku, a równolegle tynkowane są ściany wewnątrz budynku. Rozprowadzona jest instalacja elektryczna.
Ten etap prac niezmiernie cieszy – mówi wójt gminy Obrowo Andrzej Wieczyński. – Od kiedy na budowie szkoły pojawił się dach, obserwujemy kolejny ważny etap prac – prace wewnątrz budynku.
Zakończyły się prace związane z tynkowaniem ścian parteru w środku budynku. Zamontowano znaczną ilość stolarki okiennej. Wewnątrz budynku rozprowadzona jest już instalacja elektryczna.
Jaka będzie nowa szkoła? Nowa szkoła będzie dwukondygnacyjna. Na parterze znajdzie się przedszkole z sześcioma salami dla dzieci, szatniami, pomieszczeniem na wózki i gabinetem pielęgniarki. Każda sala dla przedszkolaków będzie miała osobną łazienkę z prysznicami i toaletę.Na parterze powstanie także nowoczesna, duża kuchnia, gotująca posiłki na potrzeby wszystkich uczniów. Kuchnia wyposażona będzie w sterylizator oraz w zmywalnię ze zmywarkami z funkcją wyparzania. W kuchni znajdą pomieszczenia do obróbki określonego rodzaju żywności. Bezpośrednio przy kuchni będzie się mieścić stołówka.
Na piętrze ulokowana zostanie nowa część szkoły. Powstanie w niej 10 przestronnych sal lekcyjnych, pokój nauczycielski, gabinet logopedy i gabinet wczesnego wspomagania. Na piętrze znajdzie się również aula oraz sala rekreacyjna, z zamontowanymi świetlikami dachowymi dostarczającymi wymaganą ilość światła dziennego do pomieszczenia. Także tutaj przewidziano łazienki i toalety oraz pomieszczenia magazynowe.
Przy szkole powstanie parking, a cały teren wokół budynku zyska nowe nasadzenia. Obiekt będzie wyposażony w kotłownię gazową.
Budynek przystosowano do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Zaprojektowano pochylnię zewnętrzną przy głównych wejściach oraz zastosowano drzwi bez progów. Na każdej kondygnacji przystosowano po jednym WC dla osób niepełnosprawnych. Aby zapewnić dostęp na I piętro, w jednej z klatek schodowych zaprojektowano platformę schodową. Na terenie inwestycji powstaną także miejsce postojowe przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
Projekt pn. „Rozbudowa budynku szkoły podstawowej i budynku przedszkola wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w miejscowości Brzozówka” dofinansowany jest kwotą 5 mln zł z Rządowego Funduszu Polski Ład – Program Inwestycji Strategicznych. Pozostała część środków (7 mln 600 tys. zł) pochodzi z budżetu gminy Obrowo.
Za nami XIV Przegląd Tradycyjnych Kapel Weselnych...
W sobotnie słoneczne popołudnie, 8 lipca odbyła się coroczna impreza XIV Przegląd Tradycyjnych Kapel Weselnych. Śpiew, dzwięki instrumentów, wspaniała muzyka rozbrzmiewały do późnych godzin. Nie da się ukryć, że to wszystko wprowadziło publiczność w niezwykły klimat.
Na scenie zaprezentowało się 11 zespołów: Chór Seniora „Sami-Swoi” z Obrowa, Orkiestra Dęta gminy Obrowo, Zespół Ludowy „Kawęczynianki” oraz kapele: „Dolina Drwęcy” z Lubicza Górnego, Kapela im. Kamińskich, Kapela im. Tadeusza Kubiaka z Leśmierza, Kapela „Echo Kujaw” z Wierzbinka, kapela „Spod Kowala”, kapela „Bobrowiacy”, kapela „Sami – Swoi” z Rypina, kapela „Powrót” oraz Dj Radzi.
Tegoroczny przegląd po raz kolejny udowodnił, że mamy wspaniałych artystów, którzy zapewnili oglądającym niebywałą ucztę dla ciała jak i ducha.
Serdecznie pragniemy podziękować za wsparcie naszych działań kulturalnych związanych z przygotowaniem XIV Przeglądu Tradycyjnych Kapel Weselnych:
Kołom Gospodyń Wiejskim Brzozówka, Głogowo, Łążynek, Dobrzejewice, Zębowo, Szembekowo oraz Osiek nad Wisłą
OSP KSRG Osiek nad Wisłą, OSP KSRG Kawęczyn oraz pracownikom Urzędu Gminy w Obrowie.
Kultura, sport, edukacja i turystyka – w gminie Obrowo są „HIT-em Regionu Pomorza i Kujaw”
Na zamku w Gniewie, gmina Obrowo otrzymała certyfikaty i statuetki HIT regionów za kulturę, sport, edukację i turystykę. Instytut nagrodził też nagrodą indywidualną wójta Andrzeja Wieczyńskiego za wkład i zaangażowanie w promocję i rozwój regionu.
Instytut Certyfikacji i Jakości we współpracy z Konwentem Powiatów Województwa Pomorskiego oraz Konwentem Powiatów Województwa Kujawsko – Pomorskiego co rok prowadzi konkurs oceniający samorządy, firmy i instytucje pod kątem jakości ich pracy i jakości zarządzania. Weryfikacja prowadzona jest w zakresie różnych kategorii. Nasza gmina wzięła udział w kategoriach kultura, sport, edukacja i turystyka.
Kapituła konkursowa zdecydowała o uhonorowaniu HIT-em Regionów naszej gminy. Na gali, która odbyła się w czerwcu br. na dziedzińcu zamku w Gniewie, certyfikaty dla gminy odebrali: wójt gminy Obrowo Andrzej Wieczyński, zastępca wójta Joanna Zielińska, gminny koordynator sportu pan Dariusz Machajewski oraz starszy inspektor ds. organizacyjnych i organizacji kultury Gminnego Ośrodka Kultury w Obrowie – pani Paulina Florkowska.
Osobny HIT otrzymał wójt gminy Obrowo Andrzej Wieczyński za wkład i zaangażowanie w promocję i rozwój regionu.
Gospodarczo-Samorządowy HIT Regionu
Jest to przedsięwzięcie organizowane od połowy lat 90. minionego wieku w Wielkopolsce, a od końca lat 90. także w regionach kujawsko-pomorskim, lubuskim i pomorskim. Zarówno założenia jak i regulamin, kryteria, metoda prac kapituły - to wszystko ulegało przez minione lata nieznacznym modyfikacjom. Istota i cel projektu nie uległy zmianie. Jest to przedsięwzięcie wyłaniające co roku i promujące szczególnie cenne dokonania rynkowe, samorządowe i ekologiczne. To rodzaj narzędzia promocyjnego oferowanego szefom firm, urzędów, organizacji itp.
III gala Akademii Zdolnych Wójta Gminy Obrowo za nami
3 lipca w Świetlicy Wiejskiej w Obrowie odbyła się gala wręczenia nagród Akademii Zdolnych Wójta Gminy Obrowo za rok szkolny 2022/2023. Dziesięcioro laureatów oraz pięcioro wyróżnionych uczniów ze szkół gminy Obrowo odebrało certyfikaty, statuetki oraz nagrody.
Pogram Akademia Zdolnych skierowany jest do uczniów szkół pobierających naukę na terenie gminy Obrowo. Stypendia zostały przyznane uczniom w trzech kategoriach: za wybitne wyniki w nauce, za wybitne osiągnięcia artystyczne, za wybitne osiągnięcia sportowe.
Tak jak w poprzednich edycjach, również w tym roku wybór 10 finalistów okazał się wyzwaniem. - Z uwagi na szereg osiągnięć uczniów, komisja stypendialna wystąpiła do wójta o uhonorowanie dodatkowych osób, którzy szczególnie wyróżnili się swoimi dokonaniami. Wójt wyraził zgodę, dzięki czemu do dziesięciorga stypendystów dołączy w tym roku pięcioro wyróżnionych – mówiła zastępca wójta Joanna Zielińska, inicjatorka programu.
Laureatami tegorocznej edycji Akademii zostali:
- Jan Banaszak,
- Borys Dąbrowski,
- Witold Gąsiorowski,
- Borys Grabowski,
- Jan Kamiński,
- Jakub Krzyżanowski,
- Wiktoria Majewska,
- Marta Paurowska,
- Witold Rybacki,
- Amelia Wierzba.
Do laureatów dołączyli wyróżnieni, którymi są:
- Patryk Barcikowski,
- Mariusz Kiełkowski,
- Tymon Małkiewicz,
- Caitlin Sampson,
- Kornelia Wiśniewska.
Stypendia za wyniki w nauce były przyznane uczniom, którzy spełnili co najmniej jeden z warunków: uzyskali średnią ocen co najmniej 5,10; zostali finalistami lub laureatami konkursów i olimpiad przedmiotowych ogłaszanych przez ministerstwo właściwe ds. oświaty, Kuratora Oświaty i inne instytucje co najmniej na szczeblu wojewódzkim, w każdej dziedzinie.
Stypendia za osiągnięcia artystyczne były przyznane uczniom spełniającym co najmniej jeden z warunków: zostali laureatami ogólnopolskich lub międzynarodowych konkursów, organizowanych według wykazu i na zasadach określonych przez ministra właściwego do spraw kultury; zostali laureatami ogólnopolskich lub międzynarodowych konkursów, organizowanych przez ministra właściwego do spraw kultury lub specjalistyczną jednostkę nadzoru bądź pod ich patronatem; zostali laureatami międzynarodowych konkursów, posiadających uznaną i znaczącą rangę, organizowanych poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności pod patronatem ministra, szkół wyższych lub instytucji kultury.
Stypendia za osiągnięcia sportowe zostały przyznane uczniom spełniającym co najmniej jeden z warunków: uczeń zajął indywidualnie lub drużynowo na szczeblu wojewódzkim - minimum III miejsce lub na szczeblu ogólnopolskim - minimum V miejsce; był finalistą lub uzyskał wyróżnienie za osiągnięcia sportowe o charakterze międzynarodowym; jest reprezentantem kadry narodowej.
Niezbędnym kryterium było posiadanie minimum dobrej oceny z zachowania. Dodatkowym kryterium było zaangażowanie w działalność społeczną.
- Gratuluję Wam wszystkim wspaniałych osiągnięć. Dziękuję rodzicom, nauczycielom, trenerom, mentorom za to, że pomagają Wam rozwijać swoje pasje. Mamy nadzieję, że wasze talenty w przyszłości zaprocentują i przyczynią się również do rozwoju Gminy Obrowo. - mówił wójt Andrzej Wieczyński w trakcie uroczystości.
Laureaci otrzymali stypendia w wysokości 3 000,00 zł oraz certyfikaty poświadczające przynależność do elitarnego grona stypendystów, a wyróżnieni karty podarunkowe o wysokości 600,00 zł.
Informacja
Urząd Gminy w Obrowie informuje, iż w związku z przeprowadzaniem prac na sieci wodociągowej dnia 13.07.2023 roku w godzinach 8.30 – 14.00 w miejscowości Osiek nad Wisłą ul. Toruńska, Łąkowa, Strażacka, Motylkowa, Pogodna, Miła, Radosna, Słoneczna, Księżycowa, Letnia, Widokowa, Szczęśliwa, Wodna, Zimowa, Poranna, Wiosenna oraz Sklep Pico nastąpi spadek ciśnienia lub przerwa w dostawie wody.
Za powstałe utrudnienia przepraszamy.
Uwaga! Spadek ciśnienia wody
W związku z wyłączeniem prądu przez Energa Operator S.A. w miejscowości Dobrzejewice w dniu 12.07.2023r. informujemy, że może nastąpić spadek ciśnienia lub chwilowa przerwa w dostawie wody ze względu na brak energii elektrycznej na ujęciu wody. W przypadku zauważenia problemu z jakością wody prosimy o zgłaszanie bezpośrednio w chwili zaistnienia problemu do naszego Referatu gospodarki wodno-kanalizacyjnego telefonicznie pod nr tel. 56 648 60 22 wew. 6 lub e-mailowo: wodkan@obrowo.pl.
Gmina Obrowo dla dzieci: rozpoczęcie wakacji na sportowo
29 czerwca orlik w Dobrzejewicach stał się centrum sportowej rywalizacji dzieci i młodzieży z gminy Obrowo. Wszyscy uczestnicy po porządnej rozgrzewce rywalizowali w konkursach drużynowych i indywidualnych.
Ducha rywalizacji wspierali kibice - rodziny i przyjaciele zgromadzeni na trybunach.
- Pamiętajcie o duchu fair play, ale przede wszystkim dobrze się bawcie! – powiedział wójt gminy Obrowo Andrzej Wieczyński na początku spotkania.
Sportowe zmagania rozpoczęto solidną rozgrzewką, którą przeprowadzili animator orlika, Dariusz Rozwadowski, oraz nauczyciel wychowania fizycznego, Wojciech Świderek, po której okazała się niezbędna przerwa na łyk wody. Po czym przystąpiono do drużynowej rywalizacji. Zawodnicy podzieleni byli na dwie kategorie wiekowe, w których startowały po trzy drużyny. Sprint, bieg z piłką, potyczki zręcznościowe... Konkurencje były zacięte, a emocje sięgały zenitu. Uczestnicy motywowali siebie nawzajem, a kibice dopingowali zawodnikom. Następnie odbył się konkurs rzutów karnych, a na zakończenie odbył się towarzyski mecz piłki nożnej.
Finalnie nie było przegranych. Na zakończenie wręczono wszystkim drobne upominki i dyplomy. Po wszystkim na uczestników czekał słodki poczęstunek przygotowany przez panie kucharki ze szkoły w Dobrzejewicach.
A my już teraz możemy zapowiedzieć, że podobna impreza zostanie zorganizowana na zakończenie lata - o szczegółach poinformujemy w sierpniu.
Wyjazd do Hartowca na Diecezjalne Dni Młodzieży.
Zapraszamy młodzież z naszej gminy na 3-dniowy wyjazd do Hartowca na Diecezjalne Dni Młodzieży. Mamy jeszcze wolne miejsca. Całkowity koszt wyjazdu z wyżywieniem i noclegami to tylko 70 zł!
Zapisy przyjmuje Ewelina Mytlewska z Gminnego Ośrodka Kultury w Obrowie.
Szczegółowy plan:
Program:
14 lipca – piątek
13.00 Przyjazd uczestników / rozlokowanie
14.30-16.00 Na dobry początek: orędzie papieża Franciszka na 37 ŚDM oraz integracja (wodzirej)
16.00-16.30 Katecheza-spotkanie: Uczestniczyć: w czym, z kim?
16.30-18.00 Warsztaty taneczne: W tan
18.00 Kolacja
19.30 Koncert (Arkadio)
15 lipca – sobota
8.00 Śniadanie
9.00 Poranna chwała dla Pana
9.30-10.45 Katecheza-spotkanie: Miłość w pełni
11.00 Gra terenowa (KSM)
13.30 Obiad
15.30-16.15 Koronka, katecheza: Mówię TAK
16.15-18.00 TikTok Stowarzyszenie Tratwa
18.00 Kolacja
19.00 Warsztaty muzyczne, przejście w uwielbienie (Sunday Worship)
- okazja do spowiedzi
20.00 Eucharystia, Uwielbienie (Sunday Worship)
16 lipca – niedziela
8.00 Śniadanie
9.00 Poranna chwała dla Pana
9.30-11.15 Warsztaty: Ku innym (przedstawiciele świata mediów)
12.00 Eucharystia, Odkrywam od nowa i coraz lepiej
13.30 Obiad i rozesłanie
Konkurs na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół w Dobrzejewicach
Wójt Gminy Obrowo ogłasza konkurs na kandydata na stanowisko Dyrektora Zespołu Szkół w Dobrzejewicach.
Do konkursu mogą przystąpić osoby, która spełniają wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz. U. z 2021 r. poz. 1449 ze zm.).
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym imieniem, nazwiskiem, adresem do korespondencji oraz numerem telefonu i dopiskiem: "Konkurs na dyrektora Zespołu Szkół w Dobrzejewicach” – w terminie do dnia 21 lipca 2023 r. do godziny 14:15 do Sekretariatu Urzędu Gminy w Obrowie; ul. Aleja Lipowa 27, 87-126 Obrowo.
Nie dopuszcza się składania ofert w postaci elektronicznej.
Zarządzenie w tej sprawie oraz wszelkie niezbędne informacje znajdują się w załączniku.
Świadczenie pieniężne z tytułu pełnienia funkcji sołtysa
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Oddział Regionalny w Bydgoszczy informuje, że w dniu 29 czerwca 2023 r. zostało opublikowane Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Wsi z dnia 26 czerwca 2023 r. w sprawie wzoru wniosku o przyznanie świadczenia pieniężnego z tytułu pełnienia funkcji sołtysa (Dz. U. z 2023 r. poz.1238) wraz załącznikiem.
Wzory wniosków stanowią załącznik do niniejszej informacji.
Oświadczenie wnioskodawcy o niekaralności (KRUS GSOL-9/07/2023) należy zawsze dołączyć do wniosku, a formularz wniosku (KRUS GSOL-10/07/2023) dołączają jedynie osoby, którym wójt (burmistrz, prezydent miasta) odmówił wydania zaświadczenia o pełnieniu funkcji sołtysa wraz z postanowieniem o odmowie wydania zaświadczenia.
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
Unieważnienie konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół w Dobrzejewicach
ZARZĄDZENIE NR 68/2023 WÓJTA GMINY OBROWO z dnia 4 lipca 2023r.
Akcja zbierania elektrośmieci nabiera tempa …
Druhowie z jednostki OSP Zawały gorąco zapraszają do udziału w inicjatywie OSP na straży środowiska. Każdy mieszkaniec Obrowo - nasza gmina może wspomóc naszą jednostkę i przyczynić się do ochrony środowiska. Jeśli mają Państwo niepotrzebny, zalegający sprzęt który jest elektrosmieciem zapraszamy do kontaktu
Numery telefonów dostępne na plakacie
- Artur Kawczyński prezes OSP Zawały tel. 608 737 836
- Tomek Domagalski tel. 609 541 937
- Alicja Joanna Tarkowska tel. 608 525 412
Jeśli nie macie transportu druhowie również służą pomocą, Razem możemy więcej.
Dzięki pomocy mieszkańców Sołectwo Zawały i gminy Obrowo oraz wszystkich sympatyków naszej OSP, zebrane elektrośmieci zasilą finansowo jednostkę a dochód zostanie przeznaczony na zakup sprzętu do prowadzenia działań ratowniczo - gaśniczych
Serdecznie dziękujemy
Dziękujemy również za współpracę:
- MB Recycling
- Elektryczne Śmieci
- Fundacja Odzyskaj Środowisko
- Związek Ochotniczych Straży Pożarnych Z OSP RP