Przejście do sekcji:

Treść strony - sierpień

Projekt „Wyższe kompetencje uczniów - sukces w przyszłości. Kompleksowy system wsparcia 5 szkół  podstawowych z Gminy Obrowo” 

C3c5JwEnAScBJwEnAScBJoI1LwIGuNv6CXPecBJwEnAScBJwEnATahwQc6Gof79E9hZOAk4CTgJOAk4CTQBuXwP8DPphWF3cxEesAAAAASUVORK5CYII=

Projekt „Wyższe kompetencje uczniów- sukces w przyszłości. Kompleksowy system wsparcia 5 szkół  podstawowych z Gminy Obrowo” to ponad 2 lata wsparcia uczniów i nauczycieli naszych 5 szkół podstawowych za środki unijne. Konkretnie to wsparcie 936 uczniów i 164 nauczycieli. W ramach projektu nauczyciele przeprowadzili dotychczas dla naszych uczniów ponad 14 tysięcy godzin zajęć.

Już ponad dwa lata gmina Obrowo realizuje projekt „Wyższe kompetencje uczniów - sukces w przyszłości. Kompleksowy system wsparcia 5 szkół podstawowych z Gminy Obrowo”. Projekt ten składa z dwóch części: pierwsza z nich to nowatorskie, prowadzone różnymi metodami, w tym metodą eksperymentu, zajęcia dla uczniów, a druga część to doposażenie w nowoczesny  sprzęt do gminnych szkół. Odbyły się także szkolenia nauczycieli. 

Projekt jest realizowanych  dla uczniów gminnych szkół, tj.:

  • Szkoły Podstawowej w Brzozówce,
  • Szkoły Podstawowej w Osieku nad Wisłą,
  • Szkoły Podstawowej w Łążynie II,
  • Szkoły Podstawowej w Obrowie, 
  • Szkoły Podstawowej w Dobrzejewicach 

Jak projekt wygląda w liczbach?

W ramach zadania „Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów” sfinansowaliśmy zajęcia dodatkowe dla uczniów z następujących przedmiotów: j. angielski, j. niemiecki, matematyka, informatyka, doradztwo zawodowe. Od początku projektu tj. jesieni 2021 r. do czerwca 2023 r. nas nauczyciele dodatkowo pracowali na z uczniami aż 6.300 godzin zajęć lekcyjnych.

Zadanie pod tytułem „Rozwijanie umiejętności matematyczno – przyrodniczych uczniów z zastosowaniem metody eksperymentu” to dodatkowe zajęcia pozalekcyjne dla uczniów z: matematyki, przyrody, geografii, fizyki, chemii, biologii, które były prowadzone metodą eksperymentu. Od początku projektu do czerwca 2023 r. zrealizowano 4.670 godzin w ramach powyższych zajęć.

Zadanie pn. „Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi”– to dodatkowe, także bezpłatne,zajęcia dla uczniów z orzeczeniami o niepełnosprawności i z opiniami oraz dla uczniów zdolnych. W ramach tego zadania prowadzone są zajęcia rozwijające umiejętności społeczno- emocjonalne, zajęcia korekcyjno- kompensacyjne, zajęcia logopedyczne. Dotychczas nasi nauczyciele przepracowali aż 3.657 godzin tych zajęć. Powyższymi zajęciami objęto 42 uczniów z orzeczeniami o niepełnosprawności, 158 uczniów z opiniami dot. specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz 32 uczniów z zagrożonych przedwczesnym opuszczeniem systemu oświaty. 

W ramach projektu nauczyciele przepracowali łącznie od początku projektu 14 627 godzin na rzecz uczniów naszych gminnych szkół. 

- Jako gmina, dla której edukacja jest priorytetem, pozyskaliśmy dużą kwotę, bo około 2 milionów na zajęcia dodatkowe i ponadprogramowe dla uczniów oraz różne inne działania. Prowadzą je nauczyciele gminnych szkół, co jest dodatkowym wsparciem kadry naszych szkół - wylicza wójt Obrowo Andrzej Wieczyński. – Od początku mojej pracy na stanowisku wójta, uznaję  inwestycje w oświatę, za niezmiernie ważne. Warto dbać o wysoką jakość nauczania uczniów i ich rozwój. To procentuje w postaci dzisiejszych osiągnięć  dzieci i młodzieży, a te mamy doskonałe  – podsumowuje wójt Andrzej Wieczyński.
W projekcie, od początku trwania projektu, wzięło już udział 936 uczniów szkół.

Finanse projektu: 

Dotychczas został poniesiony łączny koszt 1 405 911,18 zł, w tym:

1. wydatki poniesione na doposażenie:

  • w pomoce dydaktyczne i narzędzia TIK 
  • pracowni przyrodniczych i matematycznych wszkołach 
  • w pomoce i sprzęt do procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. 

 

Razem: 457 998,74 zł.

2.wydatki poniesione na szkolenia nauczycieli:

  • podniesienie kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli – 35 860,00 zł;
    przykładowe szkolenia:
    - wykorzystanie metod eksperymentu naukowego w edukacji,
    - szkolenie z zakresu działań służących poprawie kompetencji, 
    - Doradztwo zawodowe, szkolenie doskonalące, 
    - poprawa kompetencji lub kwalifikacji  w zakresie pedagogiki specjalnej oraz włączenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi.

3.wydatki poniesione na wynagrodzenia nauczycieli prowadzących zajęcia:

  • rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów –  473 393,07 zł;
  • rozwijanie umiejętności matematyczno – przyrodniczych uczniów z zastosowaniem metody eksperymentu – 199 221,44 zł;
  • wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi – 239 437,93 zł.

 Razem: 912.052,44 zł.

- Dzięki środkom unijnym, szeroko wspieramy nasze szkoły. Dzięki temu projektowi zapewniliśmy naszym uczniom dodatkowe bezpłatne zajęcia. Ponadto wsparciem szkoleniami objęliśmy większość kadry pedagogicznej. Cieszy mnie także fakt, że udało się w ramach projektu doposażyć szkoły w nowoczesne sprzęty multimedialne, ale też sporo pomocy naukowych, dzięki którym poprawiamy warunki pracy naszych uczniów i nauczycieli. Niedawno udało się także zwiększyć wartość projektu, dzięki czemu dodatkowo doposażymy szkoły w kolejne komputery, tablice interaktywne i inne sprzęty. – informuje Joanna Zielińska, inicjator i koordynator projektu. 

W najbliższym czasie zostanie rozstrzygnięty przetarg dotyczący nowego wyposażenia szkół w nowy sprzęt TIK w ramach projektu, na co gmina Obrowo pozyskała ponad ćwierć miliona złotych.

Dofinansowanie projektu wynosi 2.087.997,66  zł.

Projekt „Wyższe kompetencje uczniów - sukces w przyszłości. Kompleksowy system wsparcia 5 szkół podstawowych z Gminy Obrowo” jest finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020., w ramach osi priorytetowej RPKP.10.00.00 „Innowacyjna Edukacja”, działanie 10.02.00 Kształcenie ogólne i zawodowe.

  • Projekt „Wyższe kompetencje uczniów- sukces w przyszłości. Kompleksowy system wsparcia 5 szkół podstawowych z Gminy Obrowo
  • Projekt „Wyższe kompetencje uczniów- sukces w przyszłości. Kompleksowy system wsparcia 5 szkół podstawowych z Gminy Obrowo
  • Projekt „Wyższe kompetencje uczniów- sukces w przyszłości. Kompleksowy system wsparcia 5 szkół podstawowych z Gminy Obrowo
  • Projekt „Wyższe kompetencje uczniów- sukces w przyszłości. Kompleksowy system wsparcia 5 szkół podstawowych z Gminy Obrowo
  • Projekt „Wyższe kompetencje uczniów- sukces w przyszłości. Kompleksowy system wsparcia 5 szkół podstawowych z Gminy Obrowo
  • Projekt „Wyższe kompetencje uczniów- sukces w przyszłości. Kompleksowy system wsparcia 5 szkół podstawowych z Gminy Obrowo
  • Projekt „Wyższe kompetencje uczniów- sukces w przyszłości. Kompleksowy system wsparcia 5 szkół podstawowych z Gminy Obrowo
  • Projekt „Wyższe kompetencje uczniów- sukces w przyszłości. Kompleksowy system wsparcia 5 szkół podstawowych z Gminy Obrowo
  • Projekt „Wyższe kompetencje uczniów- sukces w przyszłości. Kompleksowy system wsparcia 5 szkół podstawowych z Gminy Obrowo

Do 15 września można składać wnioski o stypendium socjalne

Od 1 do 15 września można składać wnioski o stypendium socjalne. Stypendium przydzielane jest uczniom w trudnej sytuacji materialnej i życiowej na pokrycie wydatków związanych z edukacją. Należą do nich: zajęcia dydaktyczne, językowe, artystyczne, sprzęt komputerowy, wyposażenie ucznia, podręczniki, odzież sportową, internet i wiele innych. Trzeba pamiętać o dokumentowaniu wydatków.

Komu przysługuje stypendium socjalne dla uczniów?

Stypendium szkolne dotyczy uczniów szkół publicznych i niepublicznych do czasu ukończenia edukacji, ale nie dłużej niż do ukończenia przez ucznia 24. roku życia.

Pomoc finansową może dostać uczeń, który znajduje się w trudnej sytuacji:

  • materialnej spowodowanej: 
    • niskim dochodem na osobę w rodzinie (600 zł na osobę w rodzinie),
    • wielodzietnością rodziny lub niepełną rodziną,
    • owystępowaniem w domostwie: 

                  - bezrobocia,
                 - niepełnosprawności,
                - choroby ciężkiej, długotrwałej lub nieuleczalnej,
                 - alkoholizmu,
                 - narkomanii;

  • życiowej spowodowanej zdarzeniem losowym.

Jak długo można otrzymywać stypendium?

Stypendium szkolne przyznawane jest na minimum 1 miesiąc, ale nie na dłużej niż 10 miesięcy. Należy pamiętać, że świadczenie jest przydzielone tylko i wyłącznie na cele edukacyjne - wydatki należy udokumentować.

Co można kupić za stypendium szkolne?

Przy wydawaniu środków ze stypendium należy pamiętać o dokładnym udokumentowaniu zakupów szkolnych. Należą do nich między innymi: podręczniki szkolne, zeszyty, słowniki, encyklopedie, atlasy, tablice, lektury szkolne, multimedialne programy edukacyjne, tornister lub plecak szkolny bądź torba, przybory oraz odzież i obuwie ochronne do nauki zawodu lub odbycia praktyk, piórnik, artykuły szkolne, okulary korekcyjne/soczewki kontaktowe, tusze/tonery do drukarek, abonament  internetowy, komputer, tablet, laptop, programy komputerowe, biurko, krzesło do biurka, lampa biurowa, strój galowy, sprzęt muzyczny, sprzęt i odzież sportowa, obuwie, strój kąpielowy, pokrycie kosztu udziału w zajęciach edukacyjnych, inne artykuły niezbędne do nauki w poszczególnych rodzajach i typach szkół, koszt związany z pobieraniem nauki poza miejscem zamieszkania, wyjazdy edukacyjne oraz wycieczki organizowane przez szkołę, opłata ubezpieczenia, komitetu rodzicielskiego, składek klasowych oraz opłat na radę rodziców.
Szczegółowy katalog, wraz z informacjami dodatkowymi dotyczący wydatków ponoszonych na cele edukacyjne w ramach stypendium szkolnego, znajduje się w załączniku nr 1 „Materiały kwalifikowane”.

Okresy kwalifikowania wydatków: 

1.zakup podręczników - od czerwca;
2.pozostałe materiały i przybory szkolne - od lipca;
3.internet – od września do czerwca;
4.bilety miesięczne, koszt pobytu w bursie, internacie – od września do czerwca danego roku szkolnego. 

Najważniejsze zasady do uznania wydatku za kwalifikowany

Refundacji kosztów poniesionych przez ucznia na cele edukacyjne dokonujemy na podstawie imiennych faktur, imiennych rachunków, imiennych biletów miesięcznych. Uwaga! Stypendia szkolne nie będą wypłacane na podstawie paragonów czy oświadczeń.

Dokumenty powinny zawierać:

  • nazwę wystawcy,
  • datę wystawienia/sprzedaży (data wystawienia dokumentu powinna zawierać się w okresie podanym w decyzji przyznającej stypendium szkolne),
  • numer dokumentu,
  • imię i nazwisko ucznia pełnoletniego, w przypadku ucznia niepełnoletniego – imię i nazwisko rodzica ucznia lub opiekuna prawnego.
  • pełną nazwę przedmiotu podlegającego refundacji – istotne jest by np. plecak, obuwie itp. miały adnotację „szkolne”, „sportowe”. Jeśli zakupiony towar nie ma tego przymiotnika w nazwie umieszczonej na fakturze/rachunku, to na odwrocie może potwierdzić to sprzedawca umieszczając pieczęć sklepu, opis i czytelny podpis.

Kto składa wniosek i gdzie?

Do złożenia wniosku upoważniony jest:

  • pełnoletni uczeń (wniosek składa samodzielnie),
  • rodzic lub opiekun prawny ucznia niepełnoletniego,
  • dyrektor szkoły/placówki, do której uczęszcza uczeń.

Wniosek należy złożyć w budynku Urzędu Gminy Obrowo przy ulicy Aleja Lipowa 27. Możliwe jest również złożenie wniosku w szkole.
Jakie dokumenty są potrzebne?

Aby uzyskać stypendium szkolne, należy złożyć:

  • wniosek o przyznanie stypendium szkolnego (załącznik nr 2),
  • oświadczenie/zaświadczenie o sytuacji rodzinnej i dochodowej osób w gospodarstwie, w tym m.in.: 

 

  • zaświadczenie o wysokości przychodów za ostatni miesiąc przed złożeniem wniosku,
  • zaświadczenie o wynagrodzeniu z zakładu pracy (załącznik nr 3),
  • zaświadczenie z ZUS/KRUS o przyznanej rencie lub emeryturze lub ich waloryzacji,
  • decyzje o korzystaniu lub niekorzystaniu ze świadczeń socjalnych (zasiłek rodzinny, zasiłek dla bezrobotnych, zasiłek stały, zasiłek okresowy, zasiłek pielęgnacyjny, świadczenie rodzicielskie, świadczenie pielęgnacyjne itp.),
  • zaświadczenie o alimentach lub ich nieściągalności,
  • zaświadczenie urzędu gminy albo oświadczenie o powierzchni gospodarstwa rolnego w hektarach przeliczeniowych lub nakaz podatkowy oraz dowód opłacenia składek w KRUS,
  • zaświadczenie o figurowaniu w bazie PUP osób bezrobotnych;
  • klauzulę informacyjną RODO.

Wysokość dochodu z pozarolniczej działalności gospodarczej w przypadku prowadzenia działalności opodatkowanej na zasadach określonych w przepisach o podatku dochodowym od osób fizycznych ustala się na podstawie zaświadczenia wydanego przez naczelnika właściwego urzędu skarbowego, zawierającego informację o wysokości:

  • przychodu;
  • kosztów uzyskania przychodu;
  • różnicy pomiędzy przychodem a kosztami jego uzyskania;
  • dochodów z innych źródeł niż pozarolnicza działalność gospodarcza;
  • odliczonych od dochodu składek na ubezpieczenia społeczne;
  • należnego podatku;
  • odliczonych od podatku składek na ubezpieczenie zdrowotne związanych z prowadzeniem pozarolniczej działalności gospodarczej.

 

Wysokość dochodu z pozarolniczej działalności gospodarczej w przypadku prowadzenia działalności na zasadach określonych w przepisach o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne ustala się na podstawie zaświadczenia wydanego przez naczelnika właściwego urzędu skarbowego zawierającego informację o formie opodatkowania oraz na podstawie dowodu opłacenia składek w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. W tym przypadku za dochód przyjmuje się kwotę zadeklarowaną w oświadczeniu osoby.

W przypadku uzyskania w ciągu 12 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku lub w okresie pobierania świadczenia z pomocy społecznej dochodu jednorazowego przekraczającego pięciokrotnie kwotę kryterium dochodowego na osobę w rodzinie, kwotę tego dochodu rozlicza się w równych częściach na 12 kolejnych miesięcy, poczynając od miesiąca, w którym dochód został wypłacony.
W przypadku uzyskania jednorazowo dochodu należnego za dany okres, kwotę tego dochodu uwzględnia się w dochodzie osoby lub rodziny przez okres, za który uzyskano ten dochód.

Kiedy składa się wniosek? Termin składania wniosków: od 1 do 15 września 2023 r.

Informacji w sprawie stypendiów udziela Referat Oświaty i Sportu, nr tel. 56 678 60 22 wew. 159, adres e-mail: edukacja@obrowo.pl

 

Zapraszamy na zajęcia karate

Akademia Karate Tradycyjnego „Budo” już 5-go września zaczyna treningi!

Od 5-go września br. we wtorki i czwartki klub AKT Budo zaprasza młodzież i dzieci na zajęcia karate tradycyjnego. Nasi zdolni karatecy trenują na sali sportowej przy Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Obrowie. Treningi rozpoczynają się o godzinie 18:00 i trwają godzinę. Członkowie klubu osiągają bardzo dobre wyniki na zawodach krajowych i międzynarodowych. Wyjeżdżają również na obozy sportowe i zgrupowania, na których atrakcji nigdy nie brakuje. 

Więcej informacji można uzyskać pod nr tel. 507149719.

Szkoły, muzyczna i w Brzozówce, pod tym samym kierownictwem

Przez kolejnych pięć lat dyrektorem Publicznej Szkoły Muzycznej I stopnia w Osieku nad Wisłą będzie Mariola Majrowska, a Zespołu Szkół w Brzozówce – Anna Koźlikowska. Wójt gminy Obrowo Andrzej Wieczyński wręczył dyrektorom szkół dokumenty powierzające stanowiska dyrektora na okres od 1 września br. do 31 sierpnia 2028 roku.

W lipcu br. odbyły się dwa konkursy na stanowiska dyrektorów w ww. szkołach. Po przeprowadzeniu postępowań konkursowych, komisje konkursowe, każda składająca się z dwunastu członków, tj.:

  • trzech przedstawicieli organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą, 
  • trzech przedstawicieli organu prowadzącego szkołę,
  • dwóch przedstawicieli rad pedagogicznych przy ww. szkołach,
  • dwóch przedstawicieli rad rodziców przy ww. szkołach,
  • po jednym przedstawicielu organizacji związkowych działających w szkołach na terenie gminy,

przewodniczący komisji, powiadomił wójta o wyniku postępowania. W związku z powyższym, odpowiednimi zarządzeniami, wójt zatwierdził konkursy i powierzył tym samym stanowiska dyrektorów kandydatom, którzy uzyskali bezwzględną większość głosów członków komisji. 
Pani Mariola Majrowska już od 10-ciu lat jest dyrektorem Publicznej Szkoły Muzycznej w Osieku nad Wisłą, a zarazem pierwszym i jedynym dyrektorem tej placówki od początku jej istnienia. Pani dyrektor zainicjowała powstanie Muzycznej, zyskując wsparcie ze strony wójta gminy Obrowo Andrzeja Wieczyńskiego oraz ówczesnego proboszcza. Od dekady, pod przewodnictwem pani Majrowskiej, szkoła niezmiennie się rozwija, a uczniowie osiągają coraz więcej sukcesów. 

Pani Anna Koźlikowska jest dyrektorem Zespołu Szkół w Brzozówce od 19-stu lat. Efektywność dotychczasowego zarządzania szkołą jest widoczna, co przyczynia się do ogromnego zainteresowania tą placówką. Dotychczasowe doświadczenie w kierowaniu placówką na pewno przyczyni się do dalszego rozwoju szkoły i przedszkola oraz współpracy ze środowiskiem lokalnym.

Wręczając powierzenia, wójt życzył dalszej satysfakcji z pracy zawodowej, wytrwałości w kształtowaniu młodych pokoleń oraz dalszego zaangażowania w rozwój szkół.

  • Andrzej Wieczyński Wójt Gminy Obrowo, Mariola Majrowska Dyrektor Publicznej Szkoły Muzycznej I stopnia w Osieku nad Wisłą,...

Komunikat dotyczący składania wniosów dla małych gospodarstw

Z uwagi na bliski termin składania wniosków, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi,  informuje o możliwości przystąpienia do programu płatności dla małych gospodarstw. Szczegóły w załączeniu.

Diagnoza Problemów Społecznych na terenie Gminy Obrowo

Diagnoza Problemów Społecznych na terenie Gminy Obrowo - kwestionariusz ankiety internetowej
Szanowni Państwo, uprzejmie informujemy, że od 23 sierpnia do 06 września 2023 roku, na terenie naszej gminy są realizowane badania ankietowe związane z opracowywaniem diagnozy lokalnych zagrożeń społecznych.

Pozyskane w badaniach dane statystyczne będą wykorzystane do analiz i opracowań zbiorczych dotyczących sytuacji społecznej oraz będą stanowiły podstawę do opracowania dokumentu jakim jest Diagnoza Problemów Społecznych Gminy Obrowo.

Badania realizowane są metodą internetową - kwestionariusz ankiety internetowej znajduje się w poniższym linku:
http://www.diagnoza-spoleczna.pl/link/66d3142e31b1130c6

Zachęcamy do udziału w badaniu.

Informacja

Urząd Gminy w Obrowie informuje, iż w związku z awarią wodociągową w miejscowości Zawały Nadleśnictwo dnia 25.08.2023 roku w godzinach 12.00 – 15.00 nastąpi przerwa w dostawie wody dla mieszkańców bloków Zawały Nadleśnictwo.

Za utrudnienia przepraszamy.

III tura konsultacji społecznych

Zapraszamy na III turę konsultacji społecznych.W czasie otwartych spotkań będziemy rozmawiać o Projekcie Planu Zrównoważonej Mobilności Miejskiej dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Torunia (SUMP dla MOFT)."

  • III tura konsultacji społecznych
  • Ulotka III tura konsultacji społecznych
  • Ulotka III tura konsultacji społecznych

Doustne szczepienie lisów

Państwowy Powiatowy Inspektorat Sanitarny w Toruniu, w związku z planowaną w okresie od 11 do 20 września 2023r na obszarze wschodniej części wojewódzwa kujawsko – pomorskiego akcją doustnego szczepienia lisów wolno żyjących przeciwko wściekliźnie.

  • Doustne szczepienie lisów

Miejsca aktywizacji młodzieży

Gmina zakończyła projekt pn. „Wyposażenie miejsc aktywności młodzieży na terenie Gminy Obrowo". W ramach projektu zakupiono wyposażenie do świetlicy wiejskiej w Skrzypkowie, remizy OSP w Szembekowie oraz wstępnie zagospodarowano teren przy jeziorze w Osieku nad Wisłą.

Przedmiotem projektu był zakup wyposażenia, którego celem będzie ożywienie miejsc integracji dzieci i młodzieży z obszaru gminy Obrowo, tak by lokalna młodzież znalazła miejsce do spotkań i mogła rozwijać swoje pasje i zainteresowania.
Zakup wyposażenia do świetlicy wiejskiej w Skrzypkowie umożliwi realizację warsztatów muzycznych oraz aktywności sportowych, rozwijających pasje i zainteresowania. W związku z powyższym, zakupiono:

  • namiot plenerowy,
  • stojak rowerowy,
  • szafę z regałem do przechowywania gier,
  • tablicę kredową do kącika dziecięcego,
  • kolorowe krzesła dla dzieci,
  • zestawy gier planszowych,
  • zestaw do gry w boule,
  • stół do tenisa,
  • akcesoria do tenisa stołowego,
  • sprzęt nagłośnieniowy wewnętrzny z możliwością nagłośnienia na zewnątrz,
  • rzutnik z ekranem.

Łączny koszt wyposażenia świetlicy w Skrzypkowie: 48 543,00 zł.


Wyposażenie terenu przy jeziorze w Osieku nad Wisłą zapewni letnikom atrakcyjne i aktywne spędzanie czasu wolnego. Teren przy osieckim jeziorze zyskał: 

  • przebieralnię,
  • 4 stojaki na rowery,
  • stół betonowy do gry w szachy i chińczyka,
  • 2 zestawy ogrodowe (stoły + ławki),
  • 2 altany,
  • 4 ławki zewnętrzne,
  • tablicę regulaminową,
  • kosze na śmieci.

Koszt zagospodarowania terenu przy jeziorze: 103 370,00 zł.

Dzięki nowemu wyposażeniu remizy OSP w Szembekowie możliwa będzie organizacja warsztatów kulinarnych i prowadzenie kina letniego oraz innych działań umożliwiających rozwój i aktywne spędzanie czasu wolnego dzieci i młodzieży. W ramach projektu zakupiono:

  • stół do tenisa stołowego zewnętrzny,
  • altanę ogrodową, 
  • płytę indukcyjną,
  • zmywarkę z wyparzarką,
  • robot kuchenny,
  • wyciskarkę do soków,
  • prasę do tłoczenia oleju,
  • 120 krzeseł,
  • ekran ramowy.

Koszt wyposażenia miejsca to 86 690,50 zł.

Całkowite nakłady inwestycyjne projektu wyniosły 241 480,85 zł brutto, w tym udział gminy to tylko 2 877,35 zł (zakup tablicy promocyjnej projektu). 

Projekt jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, Działania 7.1. Rozwój lokalny kierowany przez społeczność, ogłoszonego przez Partnerstwo Lokalnej Grupy Działania „Podgrodzie Toruńskie", zakres tematyczny: Aktywność Lokalnej Młodzieży.

  • Zakup wyposażenia do świetlicy wiejskiej w Skrzypkowie
  • Zakup wyposażenia do świetlicy wiejskiej w Skrzypkowie
  • Zakup wyposażenia do świetlicy wiejskiej w Skrzypkowie
  • Zakup wyposażenia do świetlicy wiejskiej w Skrzypkowie
  • Zakup wyposażenia do świetlicy wiejskiej w Skrzypkowie
  • Zakup wyposażenia do świetlicy wiejskiej w Skrzypkowie
  • Wyposażenie terenu przy jeziorze w Osieku nad Wisłą
  • Wyposażenie terenu przy jeziorze w Osieku nad Wisłą
  • Wyposażenie terenu przy jeziorze w Osieku nad Wisłą
  • Wyposażenie terenu przy jeziorze w Osieku nad Wisłą
  • Wyposażenie terenu przy jeziorze w Osieku nad Wisłą
  • wyposażeniu remizy OSP w Szembekowie
  • wyposażeniu remizy OSP w Szembekowie
  • wyposażeniu remizy OSP w Szembekowie

Wieczór autorski

Zapraszamy na wieczór autorski promujący ukazanie się tomiku wierszy  „POD KORĄ MILCZENIA” Agnieszki Jabłońskiej  24 sierpnia o godzinie 18.00 w Auli Szkoły Podstawowej w Obrowie. 

  • Wieczór autorski

Wojciech Świderek jednym z najlepszych Camino Polaco Półmaratonu 

23 lipca 2023 r. odbył się Półmaraton Camino Polaco, będący częścią Kujawsko-Pomorskich Dni Szlaku św. Jakuba. Jego trasa biegła od Ośrodka Chopinowskiego w Szafarni do Rynku Nowomiejskiego w Toruniu. Start właściwy biegu odbył się w Brzozówce.

Spośród mieszkańców naszej gminy, pierwszy na mecie Camino Polaco Półmaratonu był Wojciech Świderek z Głogowa. Trasę przebiegł w czasie 1 godz. 14 min 43 sekund, co dało mu finalnie 5. miejsce w klasyfikacji końcowej. Zwycięzcą biegu został Mevsha Mykola z Charkowa, a wśród pań najszybsza była Alina Boszczuk z Ostrowa Wielkopolskiego, zajmując 12. miejsce. 

Start honorowy biegu odbył się w Szafarni, gdzie znajduje się muzeum Fryderyka Chopina. Zawodnicy mieli czas na obejrzenie eksponatów oraz na wysłuchanie koncertu utworów Fryderyka Chopina. Następnie wszyscy pojechali autokarem na miejsce właściwego startu, do Brzozówki.

Przed startem zadbano o dobrą rozgrzewkę, a o godzinie 10:15 ruszyło na trasę około 200 zawodniczek i zawodników. Trasa nie należała do najprostszych. Na zawodników czekało dużo zakrętów, początkowo również nierówna droga. Czternasty kilometr powitała skarpa wiślana, która zmusiła wszystkich zawodników do znacznego zwolnienia biegu lub nawet marszu. Na trasie rozmieszczone były punkty z wodą, a o bezpieczeństwo dbali strażacy ochotnicy z naszej gminy. Na Rynku Nowomiejskim w Toruniu usytuowana była meta zawodów, po przekroczeniu której każdy z zawodników otrzymał medal w kształcie muszli św. Jakuba, która jest znakiem szlaku. Na mecie czekały również panie z kół gospodyń wiejskich ze Stajenczynek i Szembekowa, które przygotowały swojskie specjały dla uczestników biegu.

W międzyczasie, o godzinie 11:05, na Rynku Nowomiejskim, odbył się bieg dla dzieci, dla których też przygotowano warsztaty plastyczne oraz rozstawiono dmuchane zabawki. Obóz rozbili również rycerze z Zakonu Braci Dobrzyńskich, którzy przybliżyli historię średniowiecznego pielgrzymowania. Wraz z nimi pojawiły się stosika dawnych, średniowiecznych zwodów takich, jak garncarz, mincerz, skórnik oraz garncarz. Wydarzeniom na Rynku Nowomiejskim towarzyszył jarmark rękodzieła.  Niepowtarzalne kulinaria zostały przygotowane przez lokalne koła gospodyń wiejskich. O oprawę muzyczną zadbały zespoły Trzy Maszty i Nova Band.

- Serdecznie gratuluję wszystkim zawodnikom. – mówił obecny na rynku w Toruniu wójt gminy Obrowo, Andrzej Wieczyński. – To była piękna, sportowa rywalizacja promująca ideę pielgrzymowania Drogą Świętego Jakuba. 

Czym jest Camino Polaco?

Camino Polaco to jeden ze szlaków w ramach dróg św. Jakuba. Współczesne Camino Polaco zaczyna się w Ogrodnikach na granicy z Litwą i prowadzi przez Olsztyn oraz Toruń aż do Słubic na granicy z Niemcami, a tam łączy się z innymi trasami, by możliwe było bezpośrednie przejście do katedry Santiago de Compostela w Galicji w północno-zachodniej Hiszpanii, w której, według przekonań pielgrzymów, znajduje się ciało św. Jakuba Większego Apostoła. 

Od 2004 szlak wiedzie także przez Polskę. Obecnie w naszym kraju znajduje się ponad 6000 km dróg oznaczonych symbolem Szlaku św. Jakuba. Część z nich przebiega przez województwo kujawsko-pomorskie. Nie ma jednej trasy pielgrzymki, a uczestnicy mogą dotrzeć do celu jednym z wielu szlaków.

Organizatorem wydarzenia jest Ośrodek Chopinowski w Szafarni wraz Fundacją Chopin w Ogrodzie Sztuk, a nasza gmina była ponownie partnerem. 

Po wyniki końcowe półmaratonu zapraszamy na stronę http://bitly.pl/4efTg  

 

  • Półmaraton Camino Polaco
  • Półmaraton Camino Polaco
  • Półmaraton Camino Polaco
  • Półmaraton Camino Polaco
  • Półmaraton Camino Polaco
  • Półmaraton Camino Polaco
  • Półmaraton Camino Polaco
  • Półmaraton Camino Polaco
  • Półmaraton Camino Polaco
  • Półmaraton Camino Polaco
  • Półmaraton Camino Polaco
  • Półmaraton Camino Polaco

Afrykański Pomór Świń - szkolenie

Urząd Gminy Obrowo informuję, iż za pośrednictwem Powiatowego Lekarza Weterynarii w Toruniu, w związku z możliwym  zagrożeniem wystąpienia Afrykańskiego Pomoru Świń zaprasza na szkolenie w dniu 31.08.2023 r. o godz. 9:00 w świetlicy przy Urzędzie. 

Wybory do Izb Rolniczych 2023

Okręgowa Komisja Wyborcza nr 110 w Obrowie podaje w załączeniu do wiadomości skład osobowy Komisji.

  • Skład Komisji do Izb Rolniczych

Komunikat dotyczący rolnictwa ekologicznego

Zgodnie z art. 147b ustawy z dnia 8 lutego 2023 r. o Planie Strategicznym dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027 (Dz. U. poz. 412 ze zm.) wprowadzonym ustawą z dnia 13 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o Planie Strategicznym dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027 (Dz. U. poz. 1530) w 2023 roku rolnicy, którzy złożyli wniosek o przyznanie płatności ekologicznych mogą dodatkowo zawnioskować o przyznanie płatności ekologicznych w ramach Pakietu 7. Uprawy paszowe na gruntach ornych, Pakietu 8. Trwałe użytki zielone oraz Pakietu 9. Małe gospodarstwa z uprawami ekologicznymi (w odniesieniu do upraw paszowych na gruntach ornych i TUZ) do gruntów, do których nie ubiegali się o ich przyznanie, jeżeli grunty te były wskazane we wniosku o przyznanie płatności ekologicznych. 

Aby zawnioskować o przyznanie płatności ekologicznych (WPR 2023-2027) w ramach Pakietu 7. Uprawy paszowe na gruntach ornych, Pakietu 8. Trwałe użytki zielone oraz Pakietu 9. Małe gospodarstwa z uprawami ekologicznymi należy w terminie do 31 sierpnia 2023 r. złożyć za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (aplikacja eWniosekPlus) zmianę do wniosku o przyznanie płatności ekologicznych WPR 2023-2027. 

Dodatkowe wnioskowanie wynika z wprowadzonych w przepisach krajowych zmian zgodnie z którymi obniżona została wymagana w tych pakietach obsada zwierząt z 0,5 DJP/ha do 0,3 DJP/ha. 

Do 31 sierpnia 2023 roku rolnicy mogą również dokonać zmian we wniosku o przyznanie płatności ekologicznych w zakresie dotyczącym upraw paszowych na gruntach ornych lub trwałych użytków zielonych. 

Wszystkim rolnikom, zarówno tym którzy wnioskowali o te pakiety w terminie przewidzianym  na złożenie wniosku o przyznanie płatności ekologicznych jak również tym, którzy do dnia 31 sierpnia zawnioskują o przyznanie płatności ekologicznych w ramach tych pakietów, zostanie naliczona płatność ekologiczna na podstawie obniżonego poziomu 0,3 DJP. 

Szczegóły w placówkach ARiMR oraz na stronie internetowej www.gov.pl/web/arimr.

 

  • Płatność dla małych gospodarrstw

Spotkanie informacyjno - konsultacyjne w związku z pracami nad nowym planem urządzenia lasu

W dniu 24 sierpnia (czwartek) od godz. 16.00 do godz. 18.00 w siedzibie Nadleśnictwa Dobrzejewice (adres: Zawały 101), leśnicy odpowiedzą na ewentualne pytania dotyczące Planu Urządzenia Lasu tworzonego na lata 2024-2033.

Taki dokument, po zakończonej inwentaryzacji (taksacji) lasu przez przyrodników, zawiera zapisy o zagospodarowaniu lasów Nadleśnictwa. Plan Urządzenia Lasu tworzony jest cyklicznie co 10 lat dla każdego Nadleśnictwa w kraju - przez instytucje zewnętrzne (Biura Urządzenia Lasu) i zatwierdzany przez ministra ds. środowiska. 
Ze względów logistycznych prosimy o potwierdzenie przybycia pod numerem telefonu: 606-646-009.

  • Spotkanie informacyjno - konsultacyjne

ODBIÓR ODPADÓW – ZMIANY TERMINÓW

W okresie pomiędzy 14.08.2023 r. – 16.08.2023 r. zmieniają się terminy odbioru odpadów.
Miejskie Przedsiębiorstwo Oczyszczania Sp. z o. o. w Toruniu informuje, że ze względu na Święto WNMP przypadające 15.08.2023r. zmianie ulegną terminy odbioru odpadów.

ODBIÓR ZMIESZANYCH ODPADÓW KOMUNALNYCH, SZKŁA I PAPIERU


Poniedziałek (14.08) – Odbieramy tak ja w każdy poniedziałek oraz odbieramy ulice z trasy wtorkowej tj. Jaworowa, Akacjowa, Borówkowa, Jarzębinowa, Jesionowa, Jeżynowa, Malinowa, Olszynowa, Wierzbowa, Jagodowa, Agrestowa, Porzeczkowa, Winogronowa, Aroniowa, Szkolna, Okrężna, Truskawkowa, Poziomkowa, Śliwkowa, Węgierkowa, Owocowa

Wtorek (15.08) – Dzień wolny

Środa  (16.08) – Odbieramy tak jak w każdą środę oraz pozostałe ulice, które przypadają na wtorek.

Czwartek (17.08) – odbieramy odpady tak, jak w każdy czwartek.

Piątek  (18.08) – odbieramy odpady tak, jak w każdy piątek.

 

 

14 sierpnia ZUS pracuje krócej

W najbliższy poniedziałek, 14 sierpnia Zakład Ubezpieczeń Społecznych pracuje krócej. Sale obsługi w placówkach ZUS raz Centrum Obsługi Telefonicznej będą czynne do godz. 15.00. Wyjątek stanowi Punkt Obsługi Klientów ZUS w Mogilnie, który tego dnia będzie zamknięty. Z kolei Punkt Obsługi Klientów ZUS w Chełmnie i Wąbrzeźnie będzie czynny bez zmian, czyli do godz. 14.00 - informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że sprawy urzędowe w instytucji można załatwić bez wychodzenia z domu, przez 7 dni w tygodniu za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Z ekspertem ZUS-u można także porozmawiać przez internet w godzinach urzędowania Zakładu  w trakcie e-wizyty, czyli wideorozmowy. Z kolei osoby, które chciałyby na miejscu 
w placówce porozmawiać z ekspertem ZUS, mogą takie spotkanie wcześniej umówić na konkretny dzień i godzinę przez PUE ZUS lub telefonicznie, dzwoniąc pod nr telefonu:

  • 52 34 18 126 - dla umawiania wizyt w placówkach ZUS w Bydgoszczy, Inowrocławiu, Nakle, Świeciu, Tucholi, Żninie oraz Sępólnie Krajeńskim,
  • 54 230 73 76 - dla umawiania wizyt w placówkach ZUS w Toruniu, Włocławku, Grudziądzu, Lipnie, Aleksandrowie Kujawskim, Brodnicy, Rypinie oraz Golubiu-Dobrzyniu.

Za utrudnienia przepraszamy.

Krystyna Michałek
regionalny rzecznik prasowy ZUS
w województwie kujawsko-pomorskim

Ogłoszenie o możliwości zgłaszania uwag do złożonej oferty

Obrowo, 11.08.2023 r.

Ogłoszenie o możliwości zgłaszania uwag do złożonej oferty w trybie art. 19a ustawy z dnia 27.03.2023 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie 9 ( Dz. U. z 2023 poz. 571.)

Zgodnie z art. 19a ust. 3 ustawy z dnia 27.03.2023r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz.U. z 2023 poz. 571.) Wójt Gminy Obrowo, w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Obrowie zamieszcza ofertę realizacji zadania publicznego pn. ‘’ Organizacja festynu Wiślanego dla mieszkańców gminy Obrowo”, zgłoszoną przez Stowarzyszenie „ Nasze Silno „ w Obrowie. 

Uznając celowość realizacji zadania publicznego przez ww. podmiot, na podstawie art. 19a Ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, każdy może zgłosić uwagi dotyczące złożonej oferty w terminie 7 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej ( tj. 18.08.2023 r.). Uwagi należy wnosić pocztą elektroniczną na adres obrowo@obrowo.pl lub pisemnie na adres:

Urząd Gminy w Obrowie 
ul. Aleja Lipowa 27
87-126 Obrowo 

W załączniku:
1. Oferta na realizację zadania publicznego 

Dożynki Gminne w Głogowie

Wójt Gminy Obrowo zaprasza na Dożynki Gminne - 3 września 2023r. - boisko sportowe w Głogowie .

Rozpoczynamy Mszą Świętą polową o godzinie 13.00

  • Dożynki Gminne Głogowo 2023

III Rodzinny Piknik z Firmą Reiter

Wójt Gminy Obrowo Andrzej Wieczyński wspólnie z Firmą Reiter Poland zapraszają na pikni rodzinny.

  • III Rodzinny Piknik z Firmą Reiter

Szkolenie pn. „Premie dla młodych rolników – zasady udzielania pomocy”

Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie zaprasza na szkolenie pn. „Premie dla młodych rolników – zasady udzielania pomocy”, które odbędzie się 18 sierpnia 2023 r. o godz. 10:00.

Szkolenie odbędzie się hybrydowo – zarówno stacjonarnie w Centrum Transferu Wiedzy i Innowacji im. Leona Janty-Połczyńskiego w Minikowie, jak i online.
Bezpośredni link do rejestracji: https://kpodr.clickmeeting.com/premie-dla-mlodych-rolnikow-zasady-udzielania-pomocy

Program:
– Dofinansowanie dla młodych rolników w naborze 2023 w ramach Planu Strategicznego dla WPR na lata 2023-2027
– Nabór wniosków i wysokość wsparcia
– Kryteria dostępu
– Zobowiązania beneficjenta wynikające z biznesplanu

Kolejny numer Kuriera Obrowa już w sieci

Na naszej stronie internetowej dostępny jest już kolejny numer Kuriera Obrowa. Wersja papierowa trafi do Państwa domów już wkrótce.

O czym piszemy w najnowszym numerze gminnego Kwartalnika? Oto przegląd głównych tematów:

  • Udzielono absolutorium z wykonania budżetu za rok 2022;
  • Zakończyliśmy kolejne etapy prac ziemnych przy budowie kanalizacji w południowej części gminy;
  • Sprawdzamy postęp prac na budowie przedszkola i rozbudowy szkoły w Brzozówce;
  • Wyposażyliśmy świetlicę wiejską w Głogowie;
  • Podpisaliśmy umowy na realizację kolejnych inwestycji w Osieku nad Wisłą i Szembekowie;
  • Świętujemy kolejne rocznice powstania szkół gminnych;
  • Gmina Obrowo dla dzieci i uczniów, czyli zorganizowaliśmy imprezy na świeżym powietrzu, przyznaliśmy stypendia dla uzdolnionych, doposażymy stołówki, uczniowie dostaną dofinansowanie do wycieczek;
  • Wyróżniono druhów z gminnych jednostek pożarniczych;
  • Zakończyliśmy inicjatywy wiślane w projekcie „Wisła wciąga!”. 

Zapraszamy do czytania.

 

Tenis ziemny w Obrowie? Czemu nie?

Drodzy amatorzy tenisa ziemnego, boisko sportowe w Obrowie zostało dla Was specjalnie dostosowane. 
Zakupiono niezbędny sprzęt (słupki, tuleje, naciąg, siatkę) oraz rakiety do tenisa ziemnego i piłki. Zostało również wyznaczone pole do gry. 

Mając na uwadze dbałość o zakupiony sprzęt, jest on każdorazowo demontowany.

W przypadku chęci skorzystania ze sprzętu do tenisa ziemnego, prosimy o kontakt z panem Waldemarem Malinowskim, pod numerem telefonu 601 261 851, który jest inicjatorem przedsięwzięcia oraz sprawuje pieczę nad zakupionym sprzętem. 

  • Tenis ziemny w Obrowie
  • Tenis ziemny w Obrowie

Materiał siewny - pomoc związana z kryzysem wojennym

Do dnia 14.08.2023 r. Agencja prowadzi nabór wniosków o udzielenie pomocy finansowej do powierzchni gruntów ornych obsianych lub obsadzonych w plonie głównym materiałem siewnym kategorii elitarny lub kwalifikowany dla producenta rolnego, któremu zagraża utrata płynności finansowej w związku z ograniczeniami na rynku rolnym spowodowanymi agresją Federacji Rosyjskiej wobec Ukrainy.

Termin naboru

W terminie do dnia 14 sierpnia 2023 r. Agencja prowadzi nabór wniosków o udzielenie pomocy finansowej do powierzchni gruntów ornych obsianych lub obsadzonych w plonie głównym materiałem siewnym kategorii elitarny lub kwalifikowany dla producenta rolnego, któremu zagraża utrata płynności finansowej w związku z ograniczeniami na rynku rolnym spowodowanymi agresją Federacji Rosyjskiej wobec Ukrainy.
Pomoc udzielana jest na podstawie § 13zza rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 stycznia 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. poz.187, z późn. zm.).

Składanie wniosków

Wnioski wraz z wymaganymi załącznikami należy składać do kierownika Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję na jej stronie internetowej.
Wnioski można złożyć bezpośrednio w kancelarii Biura Powiatowego, przekazać za pośrednictwem funkcji „Pismo ogólne” na platformie ePUAP lub mObywatel lub wysłać za pośrednictwem wyznaczonego operatora publicznego (Poczta Polska) przesyłką rejestrowaną na adres BP ARiMR właściwego ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę wnioskodawcy.
Za datę złożenia wniosku, w przypadku jego złożenia za pomocą rejestrowanej przesyłki pocztowej „Poczta Polska” lub w przypadku złożenia za pośrednictwem platformy ePUAP będzie uważana data nadania, a w przypadku złożenia na kancelarii Biura Powiatowego ARiMR, odpowiednio data złożenia w kancelarii.

WAŻNE!!!

W przypadku korzystania z funkcji „Pismo ogólne” na platformie ePUAP lub mObywatel przed załączeniem do „Pisma ogólnego” pliku zawierającego wypełniony formularza wniosku, plik ten należy podpisać elektronicznie, np. z wykorzystaniem usługi „Podpisz dokument elektronicznie” dostępnej na platformie ePUAP lub mObywatel. 
W taki sam sposób należy postąpić i innymi załączanymi dokumentami, jeżeli wymagają one złożenia podpisu. 
Dopiero po ich elektronicznym podpisaniu można załączyć je do „Pisma ogólnego” i wysłać.

Przypominamy:

W przypadku składania wniosku przez platformę ePUAP lub mObywatel, aby wniosek trafił do biura powiatowego Agencji właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę wnioskodawcy należy starannie wskazać dane tej jednostki, tj. w nazwie jednostki musi występować określenie „Biuro powiatowe” oraz nazwa powiatu gdzie dane BP ARiMR ma siedzibę, np. „BIURO POWIATOWE AGENCJI RESTRUKTURYZACJI I MODERNIZACJI ROLNICTWA W ZAMOŚCIU (22-400 ZAMOŚĆ, WOJ. LUBELSKIE)” lub „AGENCJA RESTRUKTURYZACJI I MODERNIZACJI ROLNICTWA - BIURO POWIATOWE (65-120 ZIELONA GÓRA, WOJ. LUBUSKIE)”.

Warunki udzielenie pomocy finansowej

O przyznanie pomocy z tytułu zużytego do siewu lub sadzenia materiału siewnego kategorii elitarny lub kwalifikowany lub ekologicznego materiału siewnego kategorii elitarny lub kwalifikowany może ubiegać się producent rolny:

1. któremu został nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;

2. któremu zagraża utrata płynności finansowej w związku z ograniczeniami na rynku rolnym spowodowanymi agresją Federacji Rosyjskiej wobec Ukrainy; 

3. który zakupił od dnia 15 lipca 2022 r. do dnia 15 czerwca 2023 r. materiał siewny kategorii elitarny lub kwalifikowany gatunków roślin uprawnych określonych w załączniku nr 6 rozporządzenia;

4. który złożył w 2023 r. wniosek o przyznanie płatności bezpośrednich, o których mowa w przepisach ustawy z dnia 8 lutego 2023 r. o Planie Strategicznym dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027;

5. który posiada gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów o podatku rolnym;

6. który nie złożył w 2023 r. wniosku o dopłatę, o której mowa w art. 40d ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o organizacji niektórych rynków rolnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 287 i 412).

UWAGA:
Producent rolny, który złożył wniosek o dopłatę do materiału siewnego w formule pomocy "de minimis" na podstawie przepisów art. 40d ust. 1 ustawy o organizacji niektórych rynków rolnych (nabór prowadzony był od dnia 25.05 do 10.07.2023 r.) może złożyć do Kierownika BP oświadczenie o wycofaniu takiego wniosku i w takim przypadku Kierownik BP będzie mógł uznać, że warunek nieubiegania się o dopłatę na podstawie ww. przepisów został spełniony. 

Oświadczenie o wycofaniu ww. wniosku może zostać złożone w formie:

  • pisma zredagowanego przez Wnioskodawcę,
  • z wykorzystaniem propozycji oświadczenia o wycofaniu wniosku udostępnianego przez ARiMR (dostępne w sekcji: Materiały),
  • poprzez złożenie formularza wniosku o dopłatę "de minimis", o której mowa w art. 40d ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o organizacji niektórych rynków rolnych, gdzie w Sekcji „Cel złożenia wniosku” zostanie zaznaczone pole „Wycofanie wniosku”.

Więcej informacji oraz niezbędne wnioski i oświadczenie znajdą Państwo na stronie ARiMR https://www.gov.pl/web/arimr/material-siewny-2023-kryzys-wojenny

 

  • Dopłaty do materiału siewnego dla rolników poszkodowanych w wyniku wojny

Płatność dla małych gospodarstw

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, wprowadzone zostało ułatwienie dla rolników, którzy posiadają małe gospodarstwa - o powierzchni do 5 ha - i złożyli wnioski o przyznanie płatności za 2023 rok. Zgodnie z art. 147a ustawy o Planie Strategicznym dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027 w 2023 r. rolnikowi może być przyznana płatność dla małych gospodarstw, na podstawie złożonego przez rolnika żądania, jeżeli:

1. we wniosku o przyznanie płatności na rok 2023 (złożonym w terminie od 15 marca do 25 lipca 2023 r.) łączna powierzchnia:

a. gruntów objętych obszarem zatwierdzonym do podstawowego wsparcia dochodów (PWD) będących w posiadaniu tego rolnika wynosi co najmniej 1 ha oraz

b. użytków rolnych będących w posiadaniu tego rolnika w dniu 31 maja 2023 r. wynosiła nie więcej niż 5 ha

2. w decyzji rolnika lub podmiotu, od którego rolnik nabył gospodarstwo rolne, w sprawie przyznania płatności bezpośrednich za 2022 r. powierzchnia gruntów objętych obszarem zatwierdzonym do jednolitej płatności obszarowej (JPO) jest większa od zera.

Płatność dla małych gospodarstw zastępuje wszystkie inne płatności bezpośrednie wnioskowane we wniosku o przyznanie płatności za rok 2023 (podstawowe wsparcie dochodów, płatność redystrybucyjna, płatność dla młodych rolników, wszystkie płatności związane z produkcją oraz płatności w ramach ekoschematów). Rolnicy żądający płatności dla małych gospodarstw, którzy ubiegali się o przejściowe wsparcie krajowe (uzupełniającą płatność podstawową lub płatność do tytoniu) otrzymają także te płatności.
Niezależnie od powyższego rolnik otrzyma płatności ONW, płatność ekologiczną, płatności rolno-środowiskowo-klimatyczne, o ile wnioskował o te płatności we wniosku złożonym w terminie do dnia 25 lipca 2023 r.

W celu otrzymania płatności dla małych gospodarstw należy w terminie do 31 sierpnia 2023 r. złożyć za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (aplikacja eWniosekPlus) skan oświadczenia „Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, którego wzór znajduje się poniżej.

Wycofanie żądania przyznania płatności dla małych gospodarstw może zostać złożone w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r. za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE).

Termin złożenia żądania przyznania płatności dla małych gospodarstw oraz termin jego wycofania nie podlegają przywróceniu.
Wysokość płatności dla małych gospodarstw ustala się jako iloczyn powierzchni obszaru zatwierdzonego do podstawowego wsparcia dochodów i stawki płatności na 1 ha wynoszącej równowartość w złotych kwoty 225 euro przeliczonej na złote z zastosowaniem kursu wymiany euro.

Płatność dla małych gospodarstw przyznaje w drodze decyzji kierownik biura powiatowego Agencji właściwy według miejsca zamieszkania albo siedziby rolnika.

Żądanie doręczenia decyzji

Jeżeli decyzja w sprawie przyznania płatności uwzględnia w całości żądanie rolnika, decyzję tę doręcza się jedynie na żądanie strony.
Dniem doręczenia decyzji zgodnej z żądaniem rolnika jest dzień wpływu (uznania) środków finansowych na rachunek bankowy rolnika lub rachunek strony prowadzony w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej.
Agencja przekazując na rachunek bankowy rolnika lub rachunek strony prowadzony w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej pomoc przyznaną decyzją, w tytule przelewu umieszcza informację, iż decyzja ta nie zostanie faktycznie doręczona.
Żądanie doręczenia decyzji składa się do kierownika biura powiatowego Agencji, właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę rolnika, w terminie 14 dni od dnia uznania przyznanej pomocy na rachunku bankowym rolnika lub rachunku strony prowadzonym w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej.
Niezależnie od powyższego Agencja informuje, że decyzje w sprawie płatności są udostępniane w Platformie Usług Elektronicznych. Po zalogowaniu do PUE rolnik z menu bocznego w zakładce: „Moje sprawy”, wybiera sekcję: „Płatności obszarowe”. W przedmiotowej sekcji rolnik ma dostęp do wszystkich spraw z danych kampanii w których występował z wnioskiem o przyznanie płatności. Po kliknięciu w znak danej sprawy, rolnik ma dostęp do pism zgormadzonych w trakcie obsługi sprawy przez Biuro Powiatowe, w tym ma dostęp do decyzji w sprawie płatności.

Więcej informacji znajdą Państwo na stronie internetowej ARiMR: https://www.gov.pl/web/arimr/platnosc-dla-malych-gospodarstw-2023

  • Płatność dla małych gospodarstw zamiast płatności bezpośrednich

Informacja

Urząd Gminy w Obrowie informuje, iż w związku z przeprowadzaniem prac na sieci wodociągowej w miejscowości Osiek nad Wisłą dnia 07.08.2023 roku w godzinach 9.00 – 15.00 nastąpi przerwa w dostawie wody w miejscowości Osiek nad Wisłą, Stajenczynki i Dzikowo.

Za utrudnienia przepraszamy.

 

Brzozówka na górskim szlaku

W dniach od 10 do 17 lipca 2023 roku Szkoła Podstawowa w Brzozówce, przy wsparciu finansowym Gminy Obrowo, zorganizowała dla uczniów kolonie letnie w Pieninach. 

Na uczestników wycieczki czekało mnóstwo atrakcji. Przygodę zapoczątkowała wędrówka Szlakiem Orlich Gniazd. Uczniowie zwiedzili zamek w Pieskowej Skale położony w Dolinie Prądnika oraz Jaskinię Nietoperzową, położoną w górnej części Doliny Będkowskiej. W Pieninach młodzi podróżnicy zdobyli słynne szczyty tj.: Trzy Korony, Sokolicę i najwyższy szczyt w Pieninach – Wysoką, który położony jest na wysokości 1050 m n.p.m. Uczniowie wraz z opiekunami udali się także do Sewerynówki, będącej dzielnicą Szczawnicy, by zobaczyć Zaskalnik – wodospad tworzący pięciometrowy próg na Potoku Sopotnickim, gdzie w upalnym słońcu można było skorzystać z dobrodziejstw natury i lekko się odświeżyć oraz schłodzić. Ogromną atrakcją był spływ pontonowy Dunajcem, po którym niestety dalsze plany zostały pokrzyżowane przez pogodę. W trakcie wyprawy, uczniowie spędzili również bardzo aktywny dzień w parku linowym w Krościenku, gdzie każdy zgodnie z własnym wyborem próbował swoich sił na odpowiedniej trasie. Wieczory upływały pod znakiem wspólnych zabaw i rozgrywek sportowych. Kolonijny czas pozwolił uczestnikom na zawarcie nowych przyjaźni, poznanie fragmentu historii naszego kraju oraz walorów krajoznawczych polskich gór. 

- Serdecznie dziękujemy Wójtowi Gminy Obrowo za sfinansowanie przejazdu. Cieszymy się, że dzieci wróciły uśmiechnięte, zadowolone i pełne wrażeń. Czekamy już na przyszłoroczne kolnie i wspaniałe przygody. – powiedziała Anna Pędzierska, nauczycielka z Zespołu Szkół w Brzozówce, organizatorka wycieczki. 

 

  • Kolonie letnie w Pieninach
  • Kolonie letnie w Pieninach

Środki na przebudowę dróg w Silnie, Osieku i Szembekowie 

Zarząd województwa przyznał gminie Obrowo dotację ze środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich (PROW) 2014-2020 na inwestycję pn. „Przebudowa dróg lokalnych na terenie Gminy Obrowo” w łącznej wysokości 1 380 142,00 zł. 

27 lipca 2023 r. w Urzędzie Marszałkowskim w Toruniu, Wójt Gminy Obrowo, Andrzej Wieczyński, podpisał z marszałkiem województwa, Piotrem Całbeckim, umowę w tej sprawie. 

Gminie Obrowo przyznano dofinansowanie w wysokości 1 380 142,00 zł. Całkowity koszt inwestycji wyniesie 2 539 978,41 zł.  
W ramach przedsięwzięcia przebudowane zostaną 3,357 km dróg gminnych, w tym:

w Silnie:

  • ul. Leśna,
  • ul. Spacerowa;

w Osieku nad Wisłą:

  • ul. Słoneczna,
  • ul. Szczęśliwa,
  • ul. Wodna,
  • ul. Widokowa;

w Szembekowie:

  • ul. Szembeka. 

W najbliższym czasie zostanie ogłoszone postępowanie przetargowe w tej sprawie. Inwestycja zostanie zrealizowana do końca stycznia 2025 r. 

Środki przyznano w ramach operacji typu „Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

 

 

  • Gminie Obrowo przyznano dofinansowanie na inwestycję pn. „Przebudowa dróg lokalnych na terenie Gminy Obrowo”
  • Gminie Obrowo przyznano dofinansowanie na inwestycję pn. „Przebudowa dróg lokalnych na terenie Gminy Obrowo”
  • Gminie Obrowo przyznano dofinansowanie na inwestycję pn. „Przebudowa dróg lokalnych na terenie Gminy Obrowo”

Co słychać u Rozalii Kordowskiej, ubiegłorocznej medalistki MP? 

Przypomnijmy: Rozalia jest uzdolnioną sportowo uczennicą Szkoły Podstawowej nr 24 w Toruniu i mieszkanką naszej gminy. Piątoklasistka specjalizuje się w pływaniu w płetwach, uczęszcza do sportowej klasy o profilu pływackim oraz trenuje w KS Laguna 24.

W minionym sezonie, jako zawodniczka Klubu Sportowego Laguna 24 Toruń zdobyła:

  • 2 miejsce w sztafecie 4x50 podczas Zimowych Mistrzostw Polski w pływaniu w płetwach w Jastrzębiu Zdroju, 
  • 2 miejsce w sztafecie 4x50 w trakcie Mistrzostw Makroregionu Europy Północno-Wschodniej w Pływaniu w płetwach w Olecku,
  • 2 miejsce indywidualnie na dystansie 25m pod wodą oraz
  • 3 miejsce indywidualnie na dystansie 200 m po powierzchni podczas 3 Rundy Klubowego Pucharu Polski w Chodzieży.

W ubiegłym sezonie nasza mieszkanka brała udział w zawodach rangi MP i Klubowych Pucharów Polski. W 2 z 3 zawodów, w których brała udział zajęła 3 miejsce i zdobyła tytuł drugiej wicemistrzyni Polski. 

Gratulujemy dotychczasowych sukcesów i życzymy powodzenia w kolejnych sezonach.

 

 

  • Rozalia Kordowskiej
  • sukcesy sportowe Rozalii Kordowskiej
  • sukcesy sportowe Rozalii Kordowskiej
Przejdź do początku strony